Very high resolution 3d rendering of an human brain.
Very high resolution 3d rendering of an human brain.

مغز ۱۰۰%

بسیاری از مردم فکر می کنند مغز ۱۰۰% یا استفاده ی صد درصدی از مغز مفهومی است که دستیابی به آن برایشان غیر ممکن است. آنها فکر می کنند استفاده ی ۲، ۵، ۱۰ یا ۲۰ درصدی از مغز طبیعی تر است و حتی با افتخار درباره ی اینکه چقدر کم از مغزشان استفاده می کنند صحبت می کنند! این افراد از هر ده انگشتشان استفاده می کنند، اصلا فکر نمی کنند استفاده از یک یا دو انگشت نرمال است، پس چرا از مغزشان کمتر از انگشتانشان استفاده می کنند؟
سایر پستانداران از ۱۰۰% مغزشان استفاده می کنند، زیرا مانند انسان ها تخریب یا از بین رفتن سلول های مغزی در سنین بالا در آنها مشاهده نمی شود. حیوانات خودشان را شاد، سیر و خوشحال نگه می دارند. آنها بین خودشان جنگ ایجاد نمی کنند. آنها با طمع بیش از آنچه نیاز داشته باشند انباشته نمی کنند. آنها بیهوده زمانشان را صرف فعالیت های تغییر دهنده ی ذهن نمی کنند. آنها سختکوش و پربازده هستند، همواره هر چه بخواهند دارند، و کاملا در هماهنگی با محیط اطرافشان هستند. پس چرا انسان ها بسیار متفاوت تر از سایر موجودات عمل می کنند؟
انسان به عنوان کودکی شاد زندگی را آغاز می کند، دوستدار لذت است و به دنبال این است که خودش را پرورش دهد، اما به تنهایی از این کار عاجز است. وقتی کودک رشد می کند، او اولویت هایی را در خود می پروراند. او شروع می کند به فکر کردن درباره ی خودش، و یادگیری تبدیل به تجربه ی همیشگی او می شود. وقتی کودک بالغ می شود، طبیعتا باید بلوغ و دانایی نیز در او ایجاد شود. فرد بالغ باید کارهای کودکانه را کنار بگذارد و یاد بگیرد چطور با خوشحالی به عنوان یک بزرگسال زندگی کند. متاسفانه، در این گذر از کودکی به بزرگسالی، بسیاری از افراد مشکلات استرس آوری برای خودشان ایجاد می کنند. آنها حتی تلاش برای بلوغ را متوقف می کنند، و در الگوهای رفتاری نامطلوب می مانند، مثل اینکه سوزن یک گرامافون گیر کرده باشد.
همواره وقتی فردی در احساس خوشحالی، خشم، ترس و شهرت افراط می کند، متوجه می شود بزرگ ترین مشکلش درک دنیاست. همه چیز خیلی ابتدایی می شود، و او به جستجو برای فراگیری اطلاعات می پردازد تا این احساسات ابتدایی را پرورش دهد. همچنین به نظر می رسد پول بیشتر، خوشحالی بیشتر، قدرت بیشتر و چیزهای بیشتر با خشم و ترس بیشتر همراه هستند. ما می دانیم عشق بدون شرط، مهربانی، شجاعت، و خوشحالی دائمی چیست، اما نمی دانیم وقتی زندگی ما پر از آرزوهای دنیایی است چطور به آنها دست پیدا کنیم. ما آگاهی از ارتباط معنوی خودمان را از دست می دهیم و ممکن است در درک اینکه چطور هماهنگ و متعادل شویم عاجز بمانیم. هر چه به شکلی کامل تر و همه جانبه از مغزمان استفاده کنیم، راحت تر به آن تعادل معنوی که خواستار آن هستیم دست پیدا می کنیم.
“آنچه امروز هستیم از افکار دیروزمان نشئت می گیرد، و افکار امروز ما زندگی فردای ما را می سازد: زندگی ما مخلوق افکار ماست.”
– بودا

مغز صد درصد مغز ۱۰۰% مغز ۱۰۰% grow a brain

مقدمه
مغز ۱۰۰% یک برنامه ی رشد پویا با تمرینات مغزی است تا در قرن ۲۱ شما را با توانایی های بالاتری تجهیز کند. قرار است که بیش از ۲%، ۵%، ۱۰% یا ۲۰% از قدرت مغزتان را استفاده کنید. با استفاده ی همه جانبه از ذهن، می توانید توانایی های نهفته درون خود را به صورت طبیعی پرورش دهید. می توانید رویاهایتان را محقق کنید و کاملا از زندگی لذت ببرید. برای اینکه این دوره مفید باشد، باید ذهنتان را باز کرده و اجازه دهید روی شما تاثیر بگذارد. اگر دوست دارید تمرینات را انجام دهید، به زودی قابلیت هایی را توسعه می دهید که هرگز در گذشته فکر نمی کردید برایتان امکان پذیر باشد. آماده هستید؟ می توانید تصور کنید که هیچ مرز یا محدودیتی برای توانایی های شما وجود نداشته باشد؟ آیا می توانید به خودتان بگویید که هر کاری لازم باشد انجام می دهید تا خودتان را رشد دهید؟
اگر فکر می کنید درونتان استعداد یا توانایی دارید که می خواهید در آن مهارت پیدا کنید، تمرینات مغز ۱۰۰% به شما تکنیکی برای دستیابی به آن می دهد. میتوانید جنبه های منفی خود را به مثبت تبدیل کنید. می توانید بیاموزید که کاملا بیدار بوده و تحریکات ناخودآگاه را کنترل کنید. می توانید حافظه ی بهتری داشته باشید، افکار خلاقانه تر داشته باشید و مهم تر از همه با سایر انسان ها خیلی بهتر برخورد کنید. اگر به تمرینات این کتاب پایبند شوید، به درستی می توانید در هر حوزه ای خودتان را پرورش دهید.
این یک دستورالعمل آموزشی است که با عباراتی قابل درک به شما یاد می دهد چطور کارهای خارق العاده را به انجام برسانید. این تمرینات به صورت مفصل روی جزئیات تکنیک هایی متمرکز می شوند که در طول سالیان توسط دانشمندان و اساتید به کار گرفته شده اند. بعد از اینکه به توانایی های جدیدتان دست پیدا کردید، می توانید به شکلی موثرتر و پربازده تر در هر حوزه ی کاری خودتان را پرورش دهید. به علاوه، رشد ذهنی دری به روی توسعه ی معنوی شما نیز می گشاید. شما مانند یک انسان جویای دانش بالاتر، دیگر نیازی نخواهید داشت که در یک حالت ناکامی احساسی، از یک فلسفه به فلسفه ی دیگری روی بیاورید. شما ثبات ذهنی لازم برای درک اصول معنوی بالاتر را خواهید داشت، و در این پیشروی به سمت درک معنوی احساس رضایت خواهید کرد. شما هماهنگی و نظم را به زندگی خود دعوت می کنید. تمرینات مغز ۱۰۰% با تحریک سلول های مغزی تان به صورت کامل و همه جانبه، به شما این امکان را می دهد که فردی شایسته تر و با اعتماد به نفسی باشید، بتوانید فکر کنید، سوال کنید و مهارت ها و توانایی های حل مشکلات را هر روز بهبود ببخشید. این دوره شما را برای آینده ی چندوجهی آماده می کند که می تواند برای شما اتفاق بیفتد.
این دستورالعمل ها را بخوانید، بیاموزید و با سرعت خودتان پیش بروید. از آنجایی که در نتیجه ی این تمارین تغییرات زیادی در زندگی شما رخ خواهد داد، توصیه می شود که از پیشرفت های خودتان روزانه یادداشت برداری کنید. دقیقا بنویسید که روی هر تمرین چقدر وقت گذاشتید، اجازه ندهید که یک روز یا یک شب بدون تمرین پیش برود، مخصوصا هرجا که به نظر می رسد دچار مشکل هستید یادداشت برداری کنید. در حوزه هایی که فکر می کنید ضعیف تر هستید تمرین کنید. یک دفترچه کوچک یا یک سررسید یا تعدادی کارت تمرین را در طول روز به عنوان یک یادآوری کننده برای خودتان نگهدارید. نهایتا خیلی ساده استفاده ی بیشتر از ذهنتان برایتان طبیعی می شود. بنابراین خودتان را برای یک آینده ی بهتر آماده کنید، و از این دستورالعمل ها برای بهبود خود استفاده کنید، و در عین حال متوجه هر تغییری در زندگی تان شدید آن را یادداشت کنید. با این کار متوجه خواهید شد که دنیا چقدر جذاب تر و ماجراجویانه تر است.
از آنجایی که مغز ۱۰۰% یک برنامه ی خود آموز است، برای شما مفید خواهید بود که یک برنامه ی مدون شامل چندین تمرین روزانه تنظیم کنید. با این طرح یا نقشه به عنوان راهنما، می توانید در رشد خودتان پیشرفت قابل ملاحظه ای ایجاد کنید. نمونه ی زیر می توانید به شما کمک کند، اما بسته به اولویت های شخصی تان که از نیازها و اهداف خودتان برخاسته می شوند، می توانید برنامه ی تمرین را مناسب خودتان تغییر دهید. اما به خاطر داشته باشید، خودتان را متعهد کنید که روزانه گامی به سمت هدف پیشرفت بردارید، سپس با جشن گرفتن برای هر دستاوردتان به خودتان پاداش بدهید!
۱) صبح درست قبل از بیرون آمدن از رختخواب، لحظه ای تامل کنید و بلند نشوید. آرام شوید و به هر رویایی که داشتید با دقت فکر کنید. از خودتان بپرسید چنین رویایی چه اهمیت نمادینی می توانسته برایتان داشته باشد. فرض کنید ضمیر ناخودآگاهتان به دلیلی آن تصاویر را برای شما فراهم کرده است. وقتی درست بعد از بیدار شدن با آرامش از خودتان می پرسید چه دلیلی می تواند برای آن وجود داشته باشد، ضمیر ناخودآگاهتان اغلب یک پاسخ آموزنده برای آن روز به شما ارائه می دهد.
۲) وقتی از رختخواب بیرون می آیید، یک پیغام سریع به خودتان بدهید و پیام های شفابخش و مطمئنی را با خودتان تکرار کنید، مانند “من قوی و سالم هستم،” “من نسبت به خودم احساس خوبی دارم،” “تمام قسمت های بدن من پر از انرژی روح بخش است،” و غیره.
۳) وقتی وارد مراسم صبحگاهی می شوید، تا جایی که امکان دارد هوشیار باشید، بدون اینکه به صورت ناخودآگاه وارد حالت اتوماتیک شوید. برای کمک به این فرایند، کارها را به ترتیبی غیر از آنچه همیشه انجام میدادید انجام دهید یا از دست غیر غالبتان برای انجام فعالیت های مختلف استفاده کنید، مانند باز کردن در بطری، ریختن قهوه، شانه کردن مو، مسواک زدن یا بستن دکمه لباس.
۴) در حالیکه سر کار می روید، عبارات مثبت به خودتان بگویید: درباره ی اینکه چه کاری می خواهید انجام دهید، می خواهید چه اتفاقی بیفتد و در کل مسیر تا پایان خودتان را در فرایندهای مثبت تجسم کنید.
۵) ذهنتان را باز کنید و هوشیارانه مناظر، صداها، بوها و دست اندازهای جاده را در طول مسیرتان تا محل کار را دریابید. علامت های جاده و تابلوهای تبلیغاتی را مشاهده کنید و سعی کنید همین طور که از کنار آنها عبور می کنید کلمات آن را از آخر به اول ادا کنید.
۶) در محل کار، قرار بگذارید که در هر ساعت به همکارانتان یک کلمه ی تحسین آمیز بگویید. کسی را بیابید که در حالت طبیعی با او مشکل دارید و صادقانه به لحنی مثبت یک ویژگی منحصربفرد در شخصیت او را تحسین کنید.
۷) به افراد توجه کنید و با خودتان را جای آنها بگذارید و تصور کنید چه احساس و تجربه ای دارند. ببینید آیا می توانید حدس بزنید در سر آنها چه می گذرد یا چه چیزی آنها را آزار می دهد. از خودتان بپرسید اگر آنها تجربه ی شما را داشته باشند چه کار می کنند. به حالات آنها توجه کنید. آیا آنها صادق، صریح، عصبانی، با اعتماد به نفس یا کاملا حواس جمع هستند. هر چه بیشتر از کارکردهای درونی خودتان آگاه شوید، در این امر بهتر خواهید شد.
۸) وقتی اولین بار شخص جدیدی را می بینید، آگاهانه نام او را یادداشت کنید و بپرسید که چطور تلفظ می شود. به صورت، لباس ها و طرز برخورد آن شخص توجه کنید و هر ویژگی غیر عادی را یادداشت کنید. درباره ی آن ویژگی ها یک کاریکاتور مسخره بکشید تا بعدا بهتر به خاطر بیاورید.
۹) هنگام خوردن وعده های روزانه، آگاهانه به فرایند دقت کنید. تعمدا به غذا نگاه کنید، آن را بو کنید، به آرامی آن را بجوید، طعم های ظریف را بچشید و توجه کنید چطور دندان هایتان، زبان و لثه ها به هر لقمه واکنش نشان می دهند.
۱۰) اگر در طول روز خسته، عصبی یا آشفته شدید، چند دقیقه روی تنفس ریتمیک و عمیق تمرکز کنید. در این زمان، به درون خود رجوع کنید و برای راهنمای درونی درخواست کنید.
۱۱) قبل از استراحت شب، در تختخواب آرام دراز بکشید و تمام اتفاقاتی که در طول روز برایتان افتاده را به صورت یک سری از تصاویر سریع تجسم کنید. همین طور که آرام و ریتمیک نفس می کشید عبارات تاکیدی مثبت را برای خودتان تکرار کنید. هر هدفی که دارید به صورت یک سری از تصاویر تا انتها تجسم کنید به طوری که شخصا در آنها حضور داشته باشید و مطمئن باشید که به آنها دست پیدا می کنید.
چند ایده مقدماتی قبل از انجام تمرین
۱٫ قبل از انجام تمرین ذهن و خودتان را آرام کنید.
۲٫ آماده شوید که اقدامات لازم برای تکمیل هر تمرین را انجام دهید. اگر لازم است، یک قول یا تعهد به خودتان بدهید که تمرینات را همان طور که بیان شده انجام دهید، به این ترتیب می¬دانید که با خودتان به توافق رسیده اید.
۳٫ درک کنید که تمرینات نمی توانند شما را اصلاح کنند— شما مسئول خودتان هستید. تنها خودتان می توانید خودتان را اصلاح کنید.
۴٫ همواره با خودتان صادق باشید. یک دفتر یادداشت روزانه بردارید و قبل از تمرین هر روز به خودتان بگویید که چه در ذهنتان می گذرد.
۵٫ اگر چیزی در زندگی تان هست که دوست ندارید، بیان کنید. سپس از خودتان بپرسید چه اقداماتی لازم است انجام دهید تا آن را درست کنید.
۶٫ بدانید که پیشرفت مرحله به مرحله اتفاق می افتد، و آماده شوید درباره ی هر قدیمی که باید برداشته شود تصمیم بگیرید. سپس اقدام کنید به این ترتیب اهداف شما می توانند به واقعیت تبدیل شوند.
۷٫ آرام بمانید و به راهنمای درونی تان گوش دهید. صدای درونتان را بشنوید، بدون هیچ پیش داوری و بدون اینکه با الگوهای فکری که شما را در گذشته نگه داشته اند روی آنها سرپوش بگذارید.
۸٫ بدانید که تغییرات بیرونی و درونی احتمالا با همدیگر اتفاق می افتند، زیرا امکان ندارد یکی بدون دیگری اتفاق بیفتد.
۹٫ برای موفقیت، و تغییرات فوق العاده در زندگی تان آماده شوید. انتظار آنها را داشته باشید، درخواست کنید و بدانید که آنها خواهند آمد.
تکنیک های مغز ۱۰۰% منحصر بفرد هستند چرا که ترتیب وسیعی از تمرینات را پوشش می دهند، و طیف کاملی از محرک های مغزی را از احساسی تا فیزیکی و ذهنی و روحی به هم پیوند می دهند. باید درک کنید که این مهارت نیست که به یک فرد این امکان را می دهد که کارهای فوق العاده ای انجام دهد، بلکه رشد و آگاهی معنوی فرد و ایمان و باور نسبت به خودش و اتصال او به قادر متعال است که اجازه می دهد چیزهای خارق العاده برای یک فرد امکان پذیر باشد. تمرینات پیشرفته تنها باید بعد از مهارت در تمرینات مقدماتی انجام شوند.

درباره ی مدیرکل

مطلب پیشنهادی

break-the-habit-now

چطور از زنجیره عادت رها شویم

مردم بنده ی عادت هستند. وقتی چیزی را به اندازه کافی تمرین می کنید، در …

یک دیدگاه

error: Content is protected !!