خانه » دستورالعمل مدیتیشن » مدیتیشن لبخند و شادی
Girl drawing smiley face on to a wall
Girl drawing smiley face on to a wall

مدیتیشن لبخند و شادی

در این مدیتشن لبخند و شادی تکنیک ساده ای برای آرام شدن، ارتباط با شادی و پاکسازی بدن از انسدادهای انرژی می آموزید. در انتهای این مدیتیشن عبارات تاکیدی مثبتی وجود دارد تا بتوانید این شادی را در طول روز همراه خودتان نگه دارید.

مدیتیشن لبخند و شادی

شروع می کنیم. یک جای راحت  برای نشستن انتخاب کنید. ممکن است بخواهید یک لباس گرم داشته باشید زیرا دمای بدن شما در طول مدیتیشن افت می کند. تا حد ممکن آرام بنشینید. چشمانتان را ببندید و توجهتان را روی تنفستان معطوف کنید. در چهار شماره هوا را به داخل داده و دم را انجام دهید، به اندازه ی چهار شماره نفستان را حبس کنید، سپس خیلی آرام در هشت شماره بازدم را انجام داده و هوا را به بیرون بدهید.
این فرایند را یک بار دیگر تکرار کنید.
به صورتتان توجه کنید. آیا در آرواره، پشت چشمان یا پیشانی، تنشی احساس می کنید؟ اگر چنین است، به این نواحی اجازه دهید که آرام و ریلکس شوند. به گونه ها و لب هایتان اجازه دهید که ریلکس شوند و شکل لبخند را به خود بگیرند. شاید بخواهید به چیزی سرگرم کننده فکر کنید، یا به عشقی که به خانواده یا دوستانتان دارید. روی چیزی تمرکز کنید که خاطره ای شاد و احساس خوشحالی برایتان به همراه می آورد.
اگر در قسمتی از بدنتان احساس تنش می کنید، اجازه دهید که لبخندتان همین حالا آن نواحی را آرام کند. به عضلاتتان اجاز دهید آرام و راحت شوند. هر چقدر که نیاز دارید روی هر ناحیه از بدنتان تمرکز کنید، تا زمانی که کاملا آرام شود. وقتی آرام سازی یک قسمت ناآرام بدنتان را تمام کردید، به سراغ ناحیه دیگری از بدن که دارای تنش یا انقباض است بروید.
به درون هر عضله لبخند بزنید و اجازه دهید که آرام شوند.
حالا آگاهی خود را به قلبتان بیاورید و این لبخند و خوشحالی را در قلبتان احساس کنید. تصور کنید که چاکرای قلبتان باز می شود یا با انرژی عشق منبسط شده و می تپد. می توانید انرژی قلب را به شکل نور صورتی یا سبز تصور کنید. نور صورتی نشان دهنده عشق بی قید و شرط و نور سبز رنگ شفابخشی است. چند دقیقه همین طور متمرکز باشید، و روی عشق در مرکز قلبتان تمرکز کنید.

مدیتیشن لبخند و شادی مدیتیشن لبخند و شادی مدیتیشن لبخند و شادی 23

این عبارات تاکیدی مثبت به شما کمک می کنند که در طول روز احساس شادی بیشتری داشته باشید:
  • علیرغم شرایط بیرونی، من خوشحال و آرام هستم.
  • اغلب لبخند و خوشحالی برایم راحت است.
  • من مسئول شادی خودم هستم.
  • شادی به راحتی به سراغ من می آید.
  • وقتی لبخند می زنم، دنیا نیز با من لبخند می زند.
حالا آگاهی خودتان را به صورتتان بازگردانید. آیا خوشحال تر و نورانی تر شده است؟
بعد از این مدیتیشن، خندیدن و خوشحال بودن در طول روز برایتان راحت تر خواهد شد.
حالا وقت به پایان رساندن مدیتیشن لبخند و شادی است. خیلی آرام آگاهی خود را روی بدنتان برگردانید، انگشتانتان را آرام تکان دهید. وقتی آماده شدید، چشمانتان را باز کنید، و به هوشیاری و بیداری بازگردید. (سایر تکنیک های مدیتیشن را ببینید)

درباره ی مدیرکل

مطلب پیشنهادی

trippy-colorful-pattern

مدیتیشن رنگ های جادویی

اولین قدم در انجام مدیتیشن رنگ های جادویی آگاه شدن از تنفستان است. دم… بازدم… …

یک دیدگاه

error: Content is protected !!