خانه » تقویت قدرت مغز » تاکیدهای مثبت، زندگی مثبت
positive attitude or optimism concept - happy smiley face on yellow sticky note surrounded by sad unhappy blue faces

تاکیدهای مثبت، زندگی مثبت

 اگر تصور کنید، تاکید کنید یا احساس کنید که نمی توانید، چه کاری را می توانید به انجام برسانید؟ تصاویر، کلمات و احساسات همگی بخشی از تاکیدهای ما هستند. بیان اینکه می توانید کاری را انجام دهید یک محرک آگاهانه برای نواحی بالایی مغز است. هر چه بیشتر نواحی بالایی مغز را تحریک کرده و از آن استفاده کنید، ارتباطات عصبی بیشتری ساخته می شود و استفاده ی شما از مغزتان کامل تر می شود.

همچنین، وقتی شما از نظر احساسی نامتعادل باشید، رشته های باکتریایی در بدنتان بیش از حد رشد می کنند، درست همان طور که حشرات مزاحم به یک گیاه ناسالم بیشتر حمله می کنند تا گیاه سالم! آخرین باری را به خاطر بیاورید که سرما خوردید. آیا ناراحت و افسرده بودید؟ قبل از سرما خوردگی، آیا تجربه ی از دست دادن کسی یا چیزی یا احساس گناه برایتان اتفاق افتاده بود؟ بسیاری از باکتری ها در میان انبوه مواد زائد که طی فرایندهای فکری احساسات سرکوب شده تولید می شوند، زندگی می کنند.

تحقیقات نشان داده اند که در طول یک استرس احساسی تکثیر باکتریای استرپتوکوک در گلو افزایش می یابد. ترس، نگرانی و استرس درونی جریان بزاق را محدود می کنند، شما برای خنثی کردن اسید دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان به بزاق نیاز دارید. جرم دندان که به خاطر باکتری ایجاد می شود، با مقادیر بالای آنتی بادی در بدن خنثی می شود. سطح آنتی بادی شما با بهبود سیستم ایمنی تان افزایش می یابد. سیستم ایمنی شما در حضور منفی گرایی سطح مقاومت خود را پایین می آورد، در این حالت انرژی بدنی شما که برای محافظت شما در برابر اختلالات مورد نیاز است، کاهش می یابد. بسیاری از بیماری ها زمانی اتفاق می افتند که سیستم ایمنی ضعیف شده و اجازه می دهد میکروب ها رشد کرده و تکثیر پیدا کنند.

برخی از بیماری ها درست بعد از اتفاقات ناراحت کننده یا یک دوره جدی ناراحتی، نگرانی یا تنهایی آغاز می شوند. اگر این را درک کنید، آنگاه باید همچنین بدانید که فرایند بهبود عمدتا توسط مغز شما کنترل می شود، همچنین می توانید سودمندی دارونما ها را نیز درک کنید. همان طور که تغییرات بیوشیمیایی مضر با احساسات منفی همراه هستند، اگر فضای فکری شما مثبت باشد هم تغییرات سودمندی رخ می دهد. اگر افکار مثبت را در ضمیر نیمه خودآگاه خود نکارید، به سمت هر چیزی کشیده می شود.  اگر جملاتی که در طول روز به صورت ناخوداگاه به کار می برید را با این عبارات شروع کنید: ” می ترسم که …”، “نگرانم که …”، آنگاه به صورت غیر عمدی ضمیر نیمه خودآگاه خود را برنامه ریزی می کنید تا ترس و نگرانی را در زندگی بپذیرد.

تاکیدهای مثبت تاکیدهای مثبت تاکیدهای مثبت، زندگی مثبت Amazing butterfly flying image

در این تمرین، در ادامه یک سری تاکیدهای مثبت لیست شده اند، آنها را با خودتان بلند بخوانید، هر کدام را حداقل سه بار تکرار کنید. هر بار معنی عبارت مثبت را تصور کنید، و احساس کنید عبارتی که تکرار می کنید در زندگی تان امکان پذیر است. اگر یک عبارت خاص برایتان قابل قبول و مناسب نیست، حذفش کنید. عبارات دیگر را به نحوی که بیشترین تناسب را با موقعیتتان داشته باشد می توانید تغییر دهید. مخصوصا عبارت های مشوق را چندین مرتبه در طول روز در ذهنتان تکرار کنید. آنها را احساس کنید، و تصور کنید که در زندگی تان متجلی می شوند.

تاکیدها قدرت زیادی دارند، زیرا می توانند افکارتان را تغییر دهند و بنابراین واقعیت شما را نیز تغییر دهند. از آنجایی که ریشه موانع ذهنی و احساسی شما در افکار ناخودآگاهی شما نهفته است، تاکیدها یک ابزار قدرتمند هستند که به شما کمک می کنند برنامه ریزی های قدیمی ذهن را تغییر دهید. اگر از ایده عبارات تاکیدی مثبت خوشتان نیامده، این یک نشانه ی خوب است که می گوید در این زمینه نیاز به کار دارید. در هر حال، تاکیدها می توانند به شما کمک کنند که تغییرات مثبت را وارد زندگیتان کنید. همچنین زیاد لبخند بزنید، سخت است که با وجود لبخند در صورتتان بتوانید منفی باشید.

تاکیدهای مثبت

۱) من در هر کاری که انجام می دهم کارآمد تر و پربار تر می شوم.

۲) من هدف والایی دارم، حالا من فرصت های بی شماری که در این دنیا برای من وجود دارد را تجربه می کنم.

۳) من حالا خودم را از ترس، نگرانی و اضطراب آزاد می کنم، من حالا با خودم در صلح کامل هستم.

۴) من کاملا خودم و توانایی هایم را باور دارم، و حالا روز به روز پیشرفت می کنم.

۵) من روز به روز می آموزم و رشد می کنم، حالا در هر تجربه ی جدیدی که برایم رخ می دهد ارزشها را پیدا می کنم.

۶) من حالا سلامتی کامل را به تمام وجودم و تمام سلول های بدنم روانه می کنم.

۷) من اکنون در خانه ام، شغلم، خانواده و هر آنچه که در اطرافم هست امنیت دارم.

۸) توانایی های شهودی و ادراکی من روز به روز بهبود می یابند.

۹) من اکنون در زندگی ام به تعادل و ثبات احساسی می رسم.

۱۰) با جسارت و اعتماد به نفس، در جهت اهدافم گام بر می دارم.

۱۱) من هر روز در مسیر رشد خود قدم بر می دارم.

۱۲) مهارت ها و توانایی های فیزیکی من هر روز از همه جهت به صورت غریزی بهبود پیدا می کنند.

۱۳) من اکنون به وزن متناسب می رسم، من حالا آگاهانه هر روز وضعیت بدنم را بهبود می بخشم.

۱۴) من حالا خودم را دوست دارم، می بخشم و هر طوری که هستم می پذیرم.

۱۵) من حالا به راحتی با تغییر موقعیت ها کنار می آیم و نسبت به آنها واکنش نشان می دهم.

۱۶) من حالا از همه لحاظ در رفاه هستم، من همواره هر آنچه که نیاز داشته باشم از دنیای فراوان پروردگارم به دست می آورم.

۱۷) من اکنون دائما در حال پیشرفت هستم، من مسئولیت کامل هر چیزی که در زندگی ام رخ می دهد را می پذیرم.

۱۸) هر روز و از هر جهت، احساس بهتری در مورد خودم و کارهای روزانه ام دارم.

۱۹) من حالا بسیار جوان، سالم، قوی، مشتاق، شاد و سرشار از انرژی و اعتماد به نفس هستم.

۲۰) من گرمی و عشق را احساس می کنم و هر چیزی که در زندگی ام خلق می کنم را می پذیرم.

در طول روز عمیقا عبارات مشوق را بارها و بارها تکرار کنید، مخصوصا قبل از به خواب رفتن یا صبح ها درست بعد از بیدار شدن. چندین عبارت تاکیدی را در یک کارت کوچک بنویسید تا در طول روز آنها را بخوانید. برای اینکه تاثیرات فوری از هر عبارت دریافت کنید، می توانید آنها را هزار بار در یک دفتر بنویسید، و ببینید که تغییرات چطور در زندگی تان متجلی می شوند. هر چه بیشتر از تاکیدها در زندگی روزانه استفاده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها در ضمیر نیمه خودآگاهتان غرق شوند و تاثیر بگذارند. پس این تمرین را مدام انجام دهید.

به عنوان یک تمرین برای امروز، تمام دستاوردهای خود را چه کوچک و چه بزرگ تشویق کرده و درست بعد از هر کدام خودتان را تمجید کنید. برای اینکه در روحیه خوبی باشید، مطالب مثبت بخوانید، برنامه های تلویزیونی مثبت را تماشا کنید، به سمینارهای انگیزشی بروید، با افراد مثبت باشید و چیزهای مثبت به خودتان و دیگران بگویید. از هر انتقاد زبانی از خودتان و دیگران اجتناب کنید، زیرا فضای منفی که ایجاد می کند می تواند پیشرفت شما را به تعویق بیندازد. حتی فضای افکار ناگفته­ ی شما برای خودتان و دیگران نیز باید مثبت و خالی از انتقاد باشد تا نتایج بهینه ای در زندگی تان دریافت کنید. با تاکیدهای مثبت، و داشتن یک سبک زندگی مثبت، می توانید منتظر بهبودهای مهم در زندگیتان و همچنین افزایش سطح انرژی تان باشید.

درباره ی مدیرکل

مطلب پیشنهادی

چطور از زنجیره عادت رها شویم

مردم بنده ی عادت هستند. وقتی چیزی را به اندازه کافی تمرین می کنید، در …

یک دیدگاه

error: Content is protected !!