خانه » تقویت قدرت مغز » آموزش خود هیپنوتیزم
Hypnotizing Watch

آموزش خود هیپنوتیزم

هیپنوتیزم که هنوز کاملا شناخته نشده، اخیرا در پزشکی و دندانپزشکی کاربرد زیادی پیدا کرده است. قدرت هیپنوتیزم از تلقین می آید. تلقین (مثبت یا منفی) می تواند تاثیرات تکان دهنده ای روی ترکیب ذهن/بدن داشته باشند، اما هیپنوتیزم را چطور از تلقین محض متمایز می کنیم؟ تفاوت آن در باور است. تلقین مثبت در طول هیپنوتیزم محرکی است که فرایند باور برای یک خروجی مثبت را آغاز می کند. در طول روز، عبارات مثبت و منفی که به اندازه کافی تکرار شوند یک سیستم باور برای ذهن نیمه خودآگاه ما ایجاد می کنند تا براساس آن عمل کند. در طول هیپنوتیزم، تلقین ها به نحوی از کانال های طبیعی مناظره و بررسی عبور می کنند و خیلی ساده پذیرفته شده و به باور تبدیل می شوند.
شاید در ذهنتان ناحیه ای وجود داشته باشد که حاکم بر شک و تردید است، و کاملا در طول هیپنوتیزم ساکت شده یا به اصلاح دور زده می شود. وقتی شما توسط شخص دیگری هیپنوتیزم می شوید، اغلب نسبت به دستورات هیپنوتیزمی او حساسیت یا بدگمانی نشان می دهید. بنابراین انجام هیپنوتیزم توسط یک هیپنوتیزم کننده، اگر به درستی صورت نگیرد می تواند خطرناک باشد. از طرف دیگر، خود هیپنوتیزم یک راه طبیعی است که به کنترل بیشتری روی زندگی تان دست پیدا کنید. هیچ خطری وجود ندارد، و هیچ آسیبی نیز به شما نمی رسد.
وقتی دانشمندان شاهکارهای حافظه را نشان می دهند، موسیقی می نوازند، هنری خلق می کنند یا عملیات ریاضی فوق العاده را انجام می دهند، این عمدتا به خاطر نبود تداخل از طرف بخش سمت چپ یا بخش زبانی مغز است. از آنجایی که شما از نظر فیزیکی در هیپنوتیزم و خارج از حالت هیپنوتیزم یکسان هستید، این توانایی های خارق العاده ای که در هیپنوتیزم نشان می دهید باید نمایانگر قدرتی باشد که همواره درون شما وجود دارد!
خود هیپنوتیزم بسیاری از فاکتورهای تداخل کننده مغز سمت چپ را ساکت می کند و کنترل بیشتری روی عملکرد مغز سمت راست ایجاد می شود. مثل این است که آگاهی تان را از خودآگاهی، به قلمرو نیمه خودآگاه ببرید. بین ذهن خودآگاه و نیمه خودآگاه یک پرده نامرئی وجود دارد. ذهن خودآگاه می تواند به ناحیه استدلال عینی مغز تشبیه شود، و ذهن نیمه خودآگاه می تواند به ناحیه غیراستدلالی ذهنی تشبیه شود. نیمه خودآگاه به تلقین ها حساس است و همچنین تمام خاطراتی که برای فرد اتفاق افتاده را ثبت می کند. این پرده اجازه می دهد تمام اطلاعات به درون حافظه نیمه خودآگاهی ریخته شود، اما بیرون کشیدن اطلاعات و برگرداندن به خودآگاه بستگی به عوامل مختلفی دارد.

subconscious-mind-10 خود هیپنوتیزم آموزش خود هیپنوتیزم subconscious mind 10

برای شروع این تمرین، بعد از اینکه اتاقتان را تاریک کردید و همه چراغ ها را خاموش کردید به اتاق خوابتان بروید، تنها یک نور کوچک باقی بماند، اندازه یک باریکه نور یا نور شمع. نور را طوری تنظیم کنید که اگر چشمانتان را کمی به سمت بالا ببرید، کمی بالاتر از نگاه مستقیم معمولی، بتوانید نور را ببینید. حالا دراز بکشید یا روی یک صندلی راحت بنشینید. چند دقیقه تنفس شکمی انجام دهید و اجازه دهید ذهنتان منحرف شود. عضلاتتان را آرام کنید، از پاهایتان شروع کنید و تا عضلات سرتان بالا بیایید. اگاهی تان را به هر یک از نواحی بدنتان معطوف کنید و اجازه دهید که ریلکیسشن در هر قسمت اتفاق بیفتد. این کار را آرام و آهسته انجام دهید.
به تنفس عمیق و مداوم ادامه دهید، بدون هیچ گونه فشار. حالا یک نفس عمیق بگیرید، چند ثانیه نگه دارید، شما ضربان نبضتان را با گوش هایتان خواهید شنید. به آرامی هوا را به بیرون بدهید. این فرایند را یک بار دیگر انجام دهید. حالا ۳ بار به خودتان تاکید کنید که تمام عضلاتتان ریلکس هستند. دوباره کل بدنتان را چک کنید و تاکید کنید که هیچ فشاری در هیچ جایی باقی نمانده است.
بعد از اینکه چندین مرتبه این کار را انجام دهید، فرایند ریلکسیشن می تواند سریع تر انجام شود. حالا چشمانتان را کمی بالا ببرید به طوری که بتوانید نور کوچکتان را ببینید. وقتی به نور نگاه می کنید فشار کمی روی چشمانتان ایجاد می شود، به نور نگاه کنید تا زمانی که چشمانتان خسته شود. (در نبود نور می توانید چشمانتان را کمی به بالا و به سمت ابروهایتان ببرید و سعی کنید بالای سرتان را ببینید. از نظر روانشناسی، یک حالت تلقین پذیری به راحتی با بالا بردن چشمان ایجاد می شود). یک نفس عمیق شکمی بکشید. به خودتان بگویید که چشمانتان با شماره ده بسته خواهند شد. و بعد بشمارید. یک، دو، سه، چشمانم سنگین می شوند، چهار، پنج، من دارم خسته می شوم، شش، هفت، هشت، من کاملا ریلکس و در آرامش هستم، نه، چشمانم دارند کاملا بسته می شوند، ده، چشمانم حالا بسته هستند. عمیق تر بروید. کلمه عمیق تر با چند بار بگویید و از ۱۱ تا ۲۰ بشمارید. حالا اجازه دهید بدنتان آرام و شناور شود. با این تکنیک شنیداری درونی، شما یک واکنش شرطی ایجاد کردید تا در آینده وارد شدن به حالت خود هیپنوتیزم در زمان کمتری صورت بگیرد. تنها لازم است که آرام شوید، چشمانتان را ببندید، به بالا نگاه کنید و بشمارید. تا در حالت خود هیپنوتیزم قرار بگیرید. (درست مانند پیوند زدن حالتی به ذهن)
حتما قبل از شروع هدفی که می خواهید به آن دست پیدا کنید را روشن کنید، در غیر این صورت ذهنتان بدون هدف سرگردان خواهید شد تا زمانی که یک نیت خوب داشته باشید. هر چیزی که دوست دارید در زندگی تان تغییر دهید، عادت ها، خاطرات، شخصیت و غیره، روی هر چیزی می توانید کار کنید.
برای هر یک از این تغییرات عبارات تاکیدی و تصویرسازی هایی طراحی کنید و هر یک را پشت سر هم سه بار تکرار کنید. برای مثال، اگر می خواهید حافظه تان را بهبود ببخشید، سه بار به خودتان بگویید، حافظه من هر روز از هر جهت بهتر می شود و تصور کنید که با یک حافظه کامل چه احساسی پیدا خواهید کرد. فرض کنید یک بازیگر هستید و یک نقش جدید به شما داده شده است. هر چه بیشتر تصویرسازی تان را شفاف کنید، سریعتر می توانید هدفتان را به دست بیاورید. بنابراین تمرین کنید که خودتان را در حالت خود هیپنوتیزم قرار دهید. سپس روی ویژگی هایی که دوست دارید کسب کنید تاکید کنید، اما به خاطر داشته باشید که شما باید واقعا بخواهید که تغییر کنید، در غیر این صورت تضاد ذهنی گفتن چیزی و انجام ندادن آن ادامه پیدا خواهد کرد. برای اینکه از حالت خود هیپنوتیزم خارج شوید، به خودتان تلقین کنید که به تدریج با شمارش معکوس شما از ۱۰ تا یک بیدار شود، و سه بار به خودتان بگویید، من کاملا بیدار هستم، احساس بهتری از قبل دارم.

درباره ی مدیرکل

مطلب پیشنهادی

break-the-habit-now

چطور از زنجیره عادت رها شویم

مردم بنده ی عادت هستند. وقتی چیزی را به اندازه کافی تمرین می کنید، در …

یک دیدگاه